een rat

1 september 2013 - Padang, Indonesië

6:30 opgestaan en 8:00 vertrek met de boot weer naar vasteland. Vandaag een lange rit over een zeer slechte weg met vele rijstvelden en bij ananas struiken gestop en vers gegeten heerlijk zo hebben we ze nog nooit geproeft . daarna een marktje genomen daar word de kip direct voor je geslacht geplukt en in stukken gehakt en krijg je hem zomee de cocosnoten worden ook voor je ogen gehakt en geschaafd,zwemmende vissen kun je uitkiezen en meenemen en weer vele kramen met dooie gedroogde vis een enorme stank.Cacoaplantages gestopt en cacoa.Onderweg weer gelunchd nu een langr haar in het eten maar we zijn nog steeds niet ziek al ga ik mn darmen een beetje voelen.Langs de weg zagen we nog een gedode hond die waren ze klaar aan het maken voor consumptie.Bij de zwavelbronnen van sipoaolon geweest geen bordjes gevaarlijk of hekken nee hoor kleine kinderen met teenslippers spelen er gewoon, levensgevaarlijk!Nu weer een ander huisdier in het hotel een rat !ook leuk zal morgen wel opgegeten zijn door de poes