helicopter

21 november 2012

km 130849 om 6.15 al wakker spannende dag willen vandaag een helicoptervlucht maken,het weer ziet er mooi uit!9.00 al in het stadje fox glacier bij een office naar de mogelijkheden gevraagd of er nog plek was.en ja om 10.40 een grote vlucht van 40 min. over de bergen mtcook,mthuxley,mtst.mary,mt melina,mtstevenson en de beide glaciers en een stop bovenop een berg met uitzicht op mt cook etc., even de creditcard door de gleuf hij werkte nog ! dus wij mee. Mochten beide voorin naast de piloot wel erg smal mijn knien zaten haast tegen het paneel met alle knoppen en meters.We stegen op richting dorp Franz Josef glacier geland en moesten nog 2 andere passagiers  mee ,deze namen achterin plaats,en weer opgestegen AMAZING!!jullie zullen de film en fotos wel zien.geland in de sneeuw fotos gemaakt en toen achterin de heli,over de bergen, gletchers blauwe kloven geweldig ook nog laketekapo in de verte gezien.Weer in franjosef geland 2 er weer uit wij mochten weer voorin en weer 27km verderop naar fox glacier gelandsuper! 4x gestegen en 4 x geland.s middags nog de 2 gletschers gelopen en toen weer verder de weg nr 6 noordwaarts richting greymouth.Kamperen  u bij lake mahinapua midden in het bos heel mooi aangelegd. trusten we gaan dromen van onze ervaringen vandaag.

1. Erna Monster:
    22 november 2012
    Leuk dat wil ik ook!!! Fijn dat jullie zo genieten. Groetjes....
  2. Marco:
    WAANZINNIG!!!!
    Ik vond het uitzicht boven Rhoon al mooi maar dat valt in het niet bij wat jullie beschrijven!!! Genieten en groetjes.
  3. Henk en Hanneke:
    23 november 2012
    Wat een adembenemed verhaal !!! Dit draag je de rest van je leven mee in herinnering en kan geen creditcard tegenop. Eén nadeel: elke volgende vakantie valt in het niet nu.
    Wij hadden pech, omdat er teveel wind stond, maar we genieten zo ook mee en volgen jullie route ook op google maps/ sateliet. Alsof we een beetje achterin de camper/ helikopter zitten :))
  4. Henk en Hanneke:
    23 november 2012
    Jullie hebben het heel goed getroffen!! Vast ADEMBENEMEND!!We volgen jullie via Google maps, sateliet. Alsof we achter in de camper of heli zitten. Prachtig. Deze herinneringen draag je je hele verdere leven met je mee en daar kan geen creditcard tegenop. Eén nadeel: elke volgende vakantie valt in het niet vanaf nu.
  5. Jo:
    23 november 2012
    Good to see you both enjoying the fabulous scenery of N.Z. and a lot closer than Switzerland or Austria for me .!!! By the way folks did you remember to leave a forwarding address for St. Nicholas .. OTHERWISE you may miss out on getting any presents on the 5th December .. Ho, Ho, Ho .
  6. H.swarttouw:
    24 november 2012
    JULLIE BOFFEN TOCHT MAAR HE.

BLIJF VOORAL GENIETEN!!!!!!!

GROETJES Hennie Swarttouw