kuranda

25 februari 2014 - Ellis Beach, Australië

25-02-2014 km 228594
Vanmorgen vroeg op 6:15 we gaan weer op avontuur het word dit keer een rit met een trein,gondel tocht en terug met een bus .We hebben het over kuranda scenic railway .We moeten om 8:45 inchecken voldoende tijd dus ,een lekker ontbijt na een super douche zo harde straal dat je hem gewoon zachter zet heerlijk wakker worden.
Hup in de auto en druk dat het is op de weg , na een wegomlegging warempel bijna nog een file .Moet niet gekker worder , bij freshwater station ingestapt en met de zon in de rug de bergen in .
Mooie rit in een rustig tempo de rimboe in,op plekken waar het bijzonder is stopt of vertraagd de trein om van de omgeving te genieten of even een foto te maken.Een rit om niet gauw te vergeten, het krakende hout van de wagon en de lucht van vroeger,jammer dat er geen stoom loc voor staat.dat zou de rit met het schudde van de wagon door de ongelijke rails met de vele tunneltjes helemaal afmaken.In het dorpje Kuranda een wandeling gemaakt door de bush en langs de rivier,het dorp zelf met vele winkeltjes voor souveniers ziet er leuk uit maar niet echt ons ding.via de skyrail(gondel)met twee stops onderweg,voor de bush bush te bekijken met uitzichten terug naar Caravonica.Echt super om boven de boomtoppen van het oerwoud naar beneden te kijken geen pad te zien enkel natuur.Eenmaal op de terminal worden we met een touringcar teruggebracht,alleen wij met zijn tweeen in de bus.
Met de camper nog een stukje gereden naar Ellis Beach mooi plekje aan de zee met een heerlijk zwembad dus geen last van die jellievis.
Dus 31 graden bij het zwembad met een boekje lekker weg dromen, wat is het leven toch geweldig morgen weer zo'n dag hoop ik.

1. Märian en Joop:
    25 februari 2014
    Zo bijzonder om te lezen over jullie tocht wij zijn bezig met de foto's en volgen jullie in beeld! Neem ri. Daintree village de afslag ri. Ferry is beter dan rechtdoor te rijden fijne( laatste) dagen! Gr Joop en Märian
  2. Ronald:
    25 februari 2014
    Ha Ben en Louize.
    Dat treinreisje heeft je broer ook gemaakt, mooi al die hertzhoornplanten aan het station.
    Wordt tijd dat jullie terugkomen, Percy begint zich te misdragen met de dames uit de buurt ha ha
    vgr Ronald en Celina