louize achter het stuur

11 november 2012

kmstand129178  Vannacht regen gehad het was ook helder mooie sterren gezien.en vanmorgen gewekt om half acht door het zonnetje en de vele vogels.Louize vandaag voor het eerst achter het stuur Ben angstvallig linkszittend ,ik ontdekte dat er ipv 5 versnellingen ook nog een 6e hadden,zover was Ben nog niet gekomenWel wenne zat elke keer met mijn rechter hand de pook te zoeken.Bij Omarama richting Clay cliffs gereden 10 km over grevel bij de ingang stond een bord dat je kon betalen in omarama 15 km terug!dat dus niet gedaan ter plekke in een bakje 5 dollar gestopt en doorgereden. goed campertje hij heeft het overleefd,elke dag stoppen we wel handdoeken of kussens tussen om het rammelen tegen te gaan ,hij wordt elke dag stiller!! In de verte donkere wolken en onweer,maar zijn nog wel droog heen en weer naar de cliff kunnen lopen.was mooi,nu weer inde camer richting Otematata langs lake Benmore het een na grootste waterkrachtcentrale van nwzeeland ,daarna lake Aviemore en lake waitakai.Bij Duntroon gegeten het regent nu enorm en wachten tot het droog is om naar de Maori rock drawing te gaan kijken,inmiddels droog en de drawings stelde niet veel voor.,doorgereden na Oamaru Cap wanbrow.,daar liep een schaap met zijn lam op de weg,ongeveer 100 meter verder was de schaapsherder die net zn hek sloot,ik riep hem aan dat er nog 2 op de wegliepen.thank you hij hoorde gelijk dat we nederlanders waren en zei dat zn vrouw uit grave kwam ,you must see her! zo gezegd zo gedaan ,ikmocht het kleine natte lammetje wat hij droeg in de camper opschoot nemen naar de farm gereden,en zo belande we in een schapenfarm zeer gastvriendelijk en hebben er koffie gedronken en veel gekletst over het leven hier en gewoontes.Om18.00naar de pinquinsgeweest in de verte een paar zien hobbelen en een zeehond.toen verder doorgeren naar

1. Jo:
    14 november 2012
    BEWARE of SHEEP crossing the road and blooming female drivers .. GOOD luck Ben ! Don't forget to buckle up tight !!! JUST continue sticking to the LEFT HAND side of the road
  2. Henk en Hanneke:
    14 november 2012
    Lekker hè dat crossen over die lege wegen. Lieve gastvrije mensen daar toch. Spreken jullie al een beetje Maori? Kia Ora!