paleis van de sultan

9 september 2013 - Yogyakarta, Indonesië

Maandg 9 september jogjakarta
S,morgens vroeg uit de veren met de bus een halfuurtje rijden naar een plek waar fietsen voor ons al klaar staan .
Geweldig fietsen in kleine dorpjes en tussen de rijstvelden ook pelpinda's uit de grond rauw gegeten tabakbladeren langs de weg die tedrogen lagen en rijst op kleden te drogen.na het fietsen tempels .in 2004 aardbeving alles 10 cm onder het stof en stond de tempel scheef en verzakt zijn 5mnd bezig geweest om het te restaureren zijn nog steeds bezig en wij mochten met helm op het toch bezoeken.met een bajeck dwars door de stad naar het paleis wat we daar aan uitlaatgassen binnen hebben gekregen is hetzelfde als een maand roken denk ik,maar wel spannend.Paleis van de sultan was leuk is enorm rijk, nu de 10e sultan 1 vrouw 5 dochters, de 9e had 36 vrouwen en88 kinderen!,,daarna naar zilverfabriekje wat niet veel voorstelde daarna lunch en toen snel naar hotel 15.30 lagen we heerlijk bij het zwembad zwemmen opdrogen en zwemmen etc ,om 6 uur koffers weer ingepakt de chauffeur gaat vannacht weer rijden en wij morgen met de trein. Savonds weer buffet en een theater voorstelling dans en muziek een soort romio en julia maar wel met happy ending.10.30 naar bed.