sydney

5 februari 2014 - Sydney, Australië

4-2-2014 km
Sydney
S'morgens om 6.50 in de trein naar sydney voor maar 23 dollar heel de dag de bus trein boot gebruiken dus daar gaan we!
Zijn uitgestapt milsons point vandaar gelopen over de sydney harbour bridge mooi uitzicht ondanks dat het bewolkt was .
Na de brug naar the rocks wat nog een oud gedeelte is,leuke oude geveltjes .
Van de overseas naar circular quay waar alle passagiersboten aankomen om vandaar naar alle kanten van de stad tegaan, geweldig om zo door de stad te gaan .
Het ziet van het water er altijd weer anders uit .
Het opera house ziet er imposant uit in het echt .via de royal botanic gardens met de boot naar national maritime museum .
Een stukje lopen en je staat op de fish market , ziet er heerlijk uit maar om nu zo vroeg al aan de rijst en gebakken vis te gaan gaat net te ver, maar een hoop mensen zitten er al heerlijk te eten.
Het is super dat het niet zo warm is , via chinatown naar Hyde park (Anzac war memorial)
Daarna lekker uit rusten op de boot naar manly .
Op manly ziet het er heel anders gelijk uit echt zo'n buitenwijk ,waar ze op zee aan het surfen waren , mooi gezicht zo richting het strand, leuk om te zien hoe een back packer hotel van surfers de pakken aan alles en nog wat hangen te drogen.
Na een uurtje daar zelf wat rond gehangen te hebben weer terug naar city, daar naar de martin place de voetgangers zone voor de straat muzikanten.
Maar door de regen maar een enkeling gehoord.
nog diverse mooie oude gebouwen bekeken en om 5 uur op de 5e verdieping van de bibliotheek aan de haven uitzicht op de bridge een bakkie leut gedronken daarna een leuk restaurantje gevonden a/d haven , kangeroo en krokedillenvlees gegeten, voordat hij mij misschien opeet zal ik hem eerst proeven! Smaakte prima! Inmiddels al lekker donker en weer met een boot naar enkele haventjes gevaren en op de terugweg een mooi verlichte stad gezien brug , operahouse.10 uur de trein weer gepakt en om 11 uur stapte we de camper weer in , een lange dag maar fantastisch genoten.

1. Erna Monster:
    5 februari 2014
    Dat klinkt weer geweldig allemaal. Fijn hoor dat jullie weer zo genieten!
    Groetjes...