amazing day

1 februari 2014 - Gunning, Australië

31-1-2014 km224416
Geweldig zo vrij kamperen langs een watertje met wc en een douche, alles gratis (Joop het is hier fantastisch).
Uit Gunning vertrokken en via hwy 34 naar Goulburn via Taralga way naar Taralga en dan richlands (locality)kleinweggetje .
Wat later grevel werd 25km langzaam 10km/uur heerlijk wandelen maar dan zittend in de auto met de airco op maximaal.
Komen we uit op een doodlopende vallei(wombeyan)
Het ziet er netjes uit ,info en een plek om er te verblijven.
Aardige mensen overal nadat ik zei dat het hier behoorlijk afgelegen was, zei ze hier komen alleen de echte liefhebbers, not the bad guys!
Een heel veld met een paar kangeroes er op veel met kleintjes het ziet er schattig uit .
We zijn gelijk er op uit getrokken om de grot hier te bekijken met een kleine wandeling door het gebergte een kreet van louize en jahoor een bruine slang ging er vandoor schrok zich lam denk ik zo .
Na konijnen , salamanders , geiten enz enz eindelijk in de grot (een self guided tour ) wat leuk , je gooit een muntje in een slot en dit kun je dan openen, je stapt naar binnen en daar sta je dan in het donker als de deur achter je dicht valt .
Na een klein stukje lopen gaan de lichten bij de voeten aan zodat je weet waar je moet stappen en hoe verder je loopt gaan er steeds meer lampen aan of ook uit .
Met een gesproken bandje vanwaar je bent ,echt mooi gemaakt.
Iest wat je zelf moet zien en horen ( nu hadden we de marzel dat we helemaal alleen waren )Het is ook helemaal mooi dat je ook de uitgang kunt vinden dat licht tegen die rotswand super .
Nog helemaal onder de indruk van de grot en nog maar net buiten een ijzige kreet heel anders als daar voor (geen slang )neee, dit was schikken een leguana van eenmeter of twee binnen een mum van tijd zat hij in een boom en ik ook voor mijn gevoel dan.
Daar moet je even van bij komen, moest het ook even bij de info melden vond ik ,die leguana oja daar lopen er wel van rond maar een slang daar moest ze niets van hebben heel verschrikt gezicht.
Na een heerlijk koel biertje weer een andere wandeling,naar een beekje , weer vele salamanders onderweg dat ritselt zo lekker elke keer denk je daar is weer een slang, en aangekomen bij de beek heerlijk met onze schoenen door de beek gelopen wat een verkoeling!inmiddels al 7 uur dus terug naar de camper vlak bij het veld waar we staan weer een leguana gezien enorme lengte! Om de camper vele kangeroos tijdens het eten een leuk uitzicht.Hier geen internet en telefoon ook geen bereik in the middle of noware zullen we maar zeggen!een super dag!