canberra

1 februari 2014 - Canberra, Australië

30-1-2014 km224316
Om half negen bij het parlement kunnen de auto onder het parlement gratis neer zetten super groot zelfs touringcars.
Mooi gebouw op een soort van terp gebouwt, in het middel punt van stad canberra(uitleg was gelijk met het volk zijn ).Zijn ook met de lift boven op het dak geweest giga uitzicht,overal staan en lopen er veel bewakers, zijn ook net als op schiphol tassen en onszelf gecontroleerd.
We hebben dus een rondleiding gehad enorm groot gebouw alles staat open , tijdens de rondleiding enorm veel paparazzie er werd een
Vrouw van de laborpartij geinterviewd.Er hangen wel 200 klokken in het gebouw als ze tijdens een vergadering even willen ontspannen koffiedrinken en er is iets belangrijks te doen tijdens de vergadering , branden op die klokken rode lichtjes en hebben ze nog 4 minuten om terug te komen inde vergadering als ze te laat zijn komen ze er niet meer in , dit is zelfs de premier een keer gebeurd.
lopende naar national archives of australie mooie tentoonstelling hoe ze de railway hebben gelegd.
Terug in de camper was het heerlijk koud, buiten is het niet te harden 40 graden.De navigatie bracht ons even waar we niet zijn moesten maar perongeluk bracht hij ons wel Red Hill lookout ook weer een mooi uitzicht over de stad maar dan van de andere kant.Gelukkig bij volgende stop camper i/d schaduw kunnen zetten.En gauw het National Gallery of Australia binnengelopen, heerlijk koel!Daar ook een rondleiding over de aboriginals
Na dit museum op naar het War Memorial , binnengekomen en direct weer een rondleiding(en dit alles gratis! Niet te geloven bij ons moet je al betalen al wil je ergens naar de wc!
Heel indrukwekkend een hele muur met gedenkplaatsjes van gesneuvelde soldaten in de 1e wo en een van de 2e wo,ook van heel wat andere oorlogen , wij stonden er van te kijken dat hier zoveel gesneuveld zijn.Vele vliegtuigen stonden in het gebouw , legervoertuigen en materialen , giga veel!
Kortom te veel informatie in te weinig tijd,maar hebben een absolute goede indruk van Canberra ,maar ivm hitte en tijd zijn we smiddags laat uit de stad vertrokken en zijn nu in Gunning langs een riviertje , voor het eerst "wild kamperen"!