kaitiki Point

12 november 2012

km 129419

5 uur was het dag voor ons ,de zee hoorde we leeker ruisen en de vogels zingen,5.15 liepen we al langs het strand en hadden de hoop de zon op te zien komen maar helaas het is nog druilerig weer terug in de camper ontbeten met een view op de zee. Om 7 uur al bij de Moeraki Boulders en natuurlijk als een bloody toerist fotos gemaakt maar dezelfde ronde stenen hadden wij op het strand voor onze camper vannochtend ook.Doorgereden naar vuurtoren Kaitiki Point (advies rita),daar heel veel zeehonden en waarrempel ook nog 4 pinquins.10 uur koffie in camper de zon komt nu lekker door en gaan nu richting Dunedin, onderweg zagen we langs de weg ze een koe slachten en eentje lag er op de grond dood te bloeden,2 kiwis waren ze aan het villen, akelijk gezicht.zoiets zou je bij ons nooit meer zien langs de weg.12.00 in Dunedin en ziiten bij de M lamsburger te eten, smaakte goed.Camper op de camping gezet ennaar het centrum gelopen en de vele oude gebouwen bekeken,waaronder het treinstation.savonds uitsmijter gegeten en een lange strandwandeling van 2 uur gemaakt.

1. Viki & Remco:
    Hi there down under :)
    Louize, oppassen, rij niet te snel in de zesde versnelling, dan zit je straks vast en deze keer niet in de WC :) In NZ is 100 km/uur het maximum...
    Waar zijn de lupines? Vier jaar geleden was bij Lake Pukaki en Lake Tekapo om deze tijd alles vol met lupines - hebben jullie dit paradijs niet gevonden? (ook op de weg van Lake Pukaki naar Oamaru).
    Vergeet niet naar Otago Peninsula (albatros kolonie) en naar Nugget Point te rijden, zij zijn zo fantastisch!
    Wij zijn zo jaloers maar wij gaan ook nog een keer terug :)
    Geniet van elke minuut, groetjes Remco & Viki
  2. Erna Monster:
    14 november 2012
    Hoihoi, leuk en gezellig om jullie verhalen weer te lezen.
    Veel plezier!! Groetjes Erna.
  3. Henk en Hanneke:
    14 november 2012
    Kon je geen vers biefstukkie krijgen bij de koeienslachters? Lekker op de BBQ :)
    Zal wel door dat akelig gezicht ervan gekomen zijn dat het een lamsburger geworden is ipv een Hamburger? Btw, hebben jullie zo'n koude vingers of zo'n haast dat er zoveel typefoutjes in jullie verhalen staan?
    In Dunedin nog het steilste straatje gezien? Of we over jullie schouders meekijken. Kijken uit naar de volgende verhalen en foto's.
  4. Atie arkesteijn:
    16 november 2012
    er worden hier dagelijks kiwi's geschild, niet zo'n akelig gezicht hoor en een oud gebouw zie ik elke dag, dan kijk in de spiegel hahaha,
    geniet maar lekker verder, groetjes Marianne en Atie, werkzaam, je weet