tongariro

3 december 2012

km 132538 Heel de nacht geregend,niet veel geslapen (Ben wel)om half 7 werd het droog en zie daar een blauwe lucht!we zien bergen!Om 8.15 aan een walktrack van 6,5 uur begonnen de turanaki falls,lowertama lake en uppertama lake, 2 mooie meren de ene heel blauw en de andere donker gekleurd. Om bij het hoogste meer te komen was een steile berg met heel veel wind een moeilijk tenemen pad en zonneklep maar afgezet anders had de wind hem wel meegenomen.Waren om 13.30 alweer bij de camper dus zo slecht lopen we niet.Wat gedronken en een klein stukje gereden en de Tawhi falls bekeken.Over de weg nr 46 de mt Tongariro vanuit de auto bekeken hij stoomde flink vele wandelroutes waren afgezet ivm de uitbarsting van 2 weken geleden.Weer langs turangi richting taupo naar de stuwdam aratiatia om 16.00 zouden ze de stuw openzetten, 8 minuten voor tijd waren we er (wat een timing he!)Hakafalls bekeken en ook nog even een rondwandeling van 1 uur op Craters of the moon.Bij het wegrijden in een bocht een knal in de kamper flesjes bier,paprika tomaten etc rolde door de camper gelukkig alles nog heel(zou toch zonde zijn)ik had het borg vergeten erop te doen van de koelkastdeur,opgeruimd niets aan de hand gelukkig.Verder gereden richting Rotorua,maar inmiddels al half 7 ,bij een camping in Waikite gestopt.Wat een paradijs een camping met hotwaterpools heerlijke baden van 37 en 42 graden, goed voor onze beenspieren ,die hebben aardig wat gelopen vandaag.sAvonds lieten ze alle baden leeglopen en hopen dat ze morgenvroeg weer vol zijn.

1. Henk en Hanneke:
    4 december 2012
    Wat zijn jullie actief en sportief!! Op google maps ziet het er erg onherbergzaam uit. We kunnen ons voorstellen dat je bijna uit je jas waaide. Geen last van de ijle lucht? Heerlijk die natuurlijke bubblebaden. Goed voor het huidje ook.
    Die stuwdam was wel indrukwekkend zeker. We zijn zo benieuwd naar jullie foto's en films straks!!!!